Nauka a uczenie się. Co wiadomo o tych zagadnieniach? W jaki sposób przyczyniają się one do naszego życia. W czym są pomocne?

Co to jest uczenie się, jak trzeba analizować ten proces? Jest to proces poznawczy, jaki prowadzi do modyfikacji działania osobnika pod wpływem doświadczeń, to sprawia, że osobnik jest bardziej przypasowany do rzeczywistości. Zdolność do uczenia się, lecz oczywiście w różnym zakresie posiadają ludzie, zwierzęta, a także komputery.

książka

Autor: Kate Ter Haar
Źródło: http://www.flickr.com
Co więcej, uczenie się może być świadome i nieświadome. Tymi zagadnieniami zajmuje się tak naprawdę psychologia. Bardzo znaną gałęzią psychologii, w jakiej jest podejmowane to zagadnienie, jest behawioryzm. Uczenie się jesteśmy w stanie podsumowywać jako czynność krótkotrwałą, lub jako zbiór działań podobnych, równoległych czy długotrwałych. O tym, czy konkretna czynność właściwie ma miejsce możemy wywnioskować na podstawie zauważalnych zmian. Uczenie więc jest etapem nabywania doświadczeń, które charakteryzują się zmianą zachowania. W pedagogice uczenie definiuje się w odniesieniu do zdolności uczenia.

Wyniki uczenia zależą między innymi od pamięci, koncentracji a także motywacji. Można wymienić również inne ważne wytyczne, jak uwaga, zainteresowania czy zdolności. Wszystko to przyczynia się do zdolności przyswajania wiedzy. Rezultatem uczenia się jest zdobycie określonej wiedzy albo umiejętności. Dzięki zdolności uczenia się mogła powstać nauka, czyli autonomiczna część kultury, jaka służy objaśnianiu świata, w którym żyje człowiek (zobacz tutaj na Nauka jest budowana i rozwijana przy pomocy metody naukowej, często określamy je jako paradygmaty.

Zaciekawił Cię wpis? Napisaliśmy wyjątkowo dla ciebie ważne info, dlatego zobacz szczegółowy tekst (http://jednosc.pl/en/products/pellety-ziemniaczane) na ten temat.

Proces publikacji i powtarzanie badań w celu sprawdzenia ich rezultatów pozwala na powstanie naukowej wiedzy i różnych wydawnictw naukowych, których misją jest promowanie nauki. Na drugim biegunie, w kontrze do świata nauki jest tak zwana pseudonauka lub paranauka. Jej przedstawiciele bagatelizują naukowe podejście do badań. Naukowcy pokazują im jednak, że korzystają oni z autorytetu nauki do wypromowania niesprawdzonych hipotez. Domysłów, jakich nie da się potwierdzić naukowo. Jednocześnie, wielu uważa, iż jest konflikt między prawdziwą nauką a pseudonauką. Tymczasem są to tak odmienne dziedziny postrzegania realności, że o konflikcie nie ma mowy, jest raczej nadawanie na zupełnie innych falach. W ten sposób mamy dwa bieguny, czyli jeden, gdzie prym wiodą sprawdzone badania naukowe i drugi, w którym większy prym wiodą niesprawdzone fantazje.