Dlaczego firmy powinny wprowadzić program lojalnościowy?

Doliczenie się wszystkich programów lojalnościowych funkcjonujących na rynku byłoby nie lada doświadczeniem. Jak zdążyliśmy już zaobserwować, na każdym kroku przy zakupie produktu czy słyszymy pytanie, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. I nie powinno nas to dziwić ponieważ program lojalnościowy to jedno z najprężniej rozwijających się w obecnych czasach narzędzi marketingowych. Służy do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi klientami.

Programy lojalnościowe przebiegają w różny sposób.

Emocjonujący materiał? Jeżeli tak uważasz, kliknij tu. W tamtym miejscu czeka na Ciebie więcej bonusów – one również Cię żywo zainteresują!

Mimo to najczęściej wykorzystywaną formą korzyści produkty oferowane za punkty. Tego typu gratyfikację stosują zwykle sieci hipermarketów.

Dlaczego warto zdecydować się na owe działania marketingowe? Istotnym motywem jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – chęć skłonienia na konsumentów by skorzystali z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów tudzież podtrzymania dobrych relacji z daną marką. Właściwie dobrana strategia programu pozwala zwiększyć sprzedaż, a to najbardziej istotna, wymierna zaleta. Umożliwia także zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam wiadomości o swoich zwyczajach zakupowych, co z perspektywy firmy jest wiedzą bezcenną.

Międzynarodowe sieci hipermarketów, wykorzystując informacje o produktach kupowanych przez ich klientów, przysyłają im interesujące promocje dobrane indywidualnie na podstawie właśnie ich historii zakupów. Klient otrzymuje więc oferty promocyjnedostosowane do swoich potrzeb.

Często proponowanie członkostwa w programie lojalnościowym sugerowane jest tym konsumentom, którzy już znają markę oraz korzystają z jej usług. Utwierdza to ich w przekonaniu, że zaufanie, którym nas obdarzyli jest docenione i nagradzane. Dobrym przykładem na to są linie lotnicze. Badania wykazują, iż aż 80% osób zaangażowanych w ten program decyduje się na zakup następnych biletów, aby uzyskać większa liczbę darmowych kilometrów.

W sieci znajdziemy wiele firm wspomagających sprzedaż. Wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki ich działalności mały czy duży sklep, restauracja czy punkt usługowy, może zdecydować się na własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i jej klientom.